Friday 25 November 2011

Kõik väikeloomad löövad sabad sõlme.



Terekest teile sealpool ekraanivalgust.

Sel korral tuleb blogipostitus lihtsalt suuremalt jaolt pildipostitus ajanappuse tõttu, kuid alustan siis jälle ja taaskord sisututvustusega:
*YFU Flandria jõulukaart
*ilm ja kliimamuutused
*Poetan pisara Willemi auto pärast
Kohe esimesel nädalal pärats vaheaega oli meil reede vaba 1. maailmasõja mälestuspäeva nime all, kasutasime ära vaba päeva koos veetes ja
1. Antwerpeni loomaaias käies.
2. Ka räägin sellest, mis koolielus toimub
*At.Rui paberist 3D majakeste tegemine ja traadist painutamine nt.
*kehaline kasvatus ja hüppenööriga hüppamine, mida ma ei oska (!)
*illustratsiooni tunnist, T-särgitrükist ja parfüümikampaaniast
* Graafilise disaini tunnist- mu typographical design'ist ja uuest ülesandest joonistada Belgia ajakirjale Humo kaanekujundus.
*Vbk Hiina tindiga mässamisest
3. Uuesti Mode Museumis käimisest
4. Klassipiltidest ja muust

See on minu joonistatud jõulukaart Yfu Vlaanderen'ile ehk siis Belgia Flaamiosa YFU'le. Sain meili, kus direktor palus mul joonistada jõulukaart, et sel aastal tähtsatele tegelastele saata. Nii ma siis selle tegingi. Kui koolis sellest rääkisin, ütles mu Illustratie õp, et pean kindlasti raha selle eest küsima, et tasuta lõunaid siin pole....aga Yfu pole mingi organisatsioon, kus kõik käib raha nimel- suurem osa liikmetest teevad seda lihgtsalt tunde pärast olles vabahtlikud. Ma olen päris kindel, et kui ma hakkan selle eest raha küsima, saadetakse mind sõnadega eestisse tagasi. Halloo, ma ei tee seda raha pärast. :)

See on mu klass 5 arto. Jah, meid ongi nii vähe. Ja sel päeval olid kõik kenasti kohal. Vasakus äääres on mu klassijuhataja, kellega mul pole mitte ühtegi tundi koos. Juhtub.

Hommikud on külmad (mitte iga päev) ja terve nädala pidid autojuhid oma kallikeste silmakesi jääst puhastama. See hommik oligi viimane, kui Willemiga hommikul tema autoga kooli sain minna. Sest eelmisel reedel oli neil Katrieniga väikene õnnetus ja tagaratas oli kaheksasse ja ei võimaldanud enam võita loogiliselt võttes ja ilmselt oli ka muud viga, sest nad sõitsud suure kiiruse ja libeda teega vastu posti vist. Ma täpselt ei tea. Ja siis nädal aega sõitis Will Seat'i rendiautoga ja ma sain ühel hommikul ka autoga kooli. Esimene kord ja see oli hea. Kahju, et seda tihemini ei juhtu, sest ma vihkan busse juba vaikselt. Esmaspäeval passisin bussipeatuses 35 minutit ja olin läbikülmunud udu ja külma tõttu ja jäin kooli esimest korda hiljaks ja see oli 15 minutit. Õnneks on transpordi tõttu hilinemine põhjus selles koolis. :)

Hurraaa. Sel hommikul muideks oli külm, isegi väga külm., mis oli veidi ekstreemsus võrreldes tavapäraste temperatuuridega. Näiteks neljapäeva õhtul kella 7 paiku sain t-särgiga õues käia ja külm polnud. Jahe oli küll, aga mitte külm.



Härmatis on ka siin. Ma vihkan udu, mis meil siin hommikuti on. Paks ja läbipaistmatu, niiske, rõske ja kohati kõhedusttekitav. Sam rääkis mulle, kuidas mingi režissöör tegi filmi udust. Ja see on mingi suhteliselt creepy, sest ta kartis päris tükk aega pärast filmi vaatamist uduga pimedas välja minna.



1. LOOMAAIAS:
Otsustasime siis vabal reedesel päeval 11.11.2011 minna Antwerpeni loomaaeda. Ilm oli selleks suhteliselt mitte kõige sobilikum. Õues oli 6 kraadi ja nina tahtis küljest kukkuda, sest see oli rõske külm ja lisaks veel jäine tuul, kuid siiski oli lõbus. Mängisime ema ja Katrieniga lehesõda keset loomaaeda ja lollitasime nagu väiksed lapsed. :)

Kõige numpsum loom terves loomaaias. Ma vaatasin vist 15 minutit, kuidas ta oma oksakest üritas süüa, aga ta oli lihtsalt liiiga nunnu. Ütlesin Katrien'ile, et võtame ta koduloomaks. Ta võib minu voodis magada. Nad polnud nõus. :(

Rohkem kaisulooma moodi ei anna lihtsalt enam olla. Tahaks talle pai teha ja ta õhtul kaissu võtta kui toas on külm ja vapsud külmetavad teki all. :)

Elefantsid. See beebielevant sündis kuskil 2 aastat tagasi ja inimesed on endiselt ülivaimustuses temast, sest ta on nii väikene. Üldjoontes polnud tegelikkuses midagi üllatavat selles loomaaiaas. TAllinnna loomaaias on loomi rohkem, kuid siiski õhkkond oli teisem. Positiivne :)

Kui me olime külma tuule käes juba piisavalt kaua vintsklenud, otsustasime minna kohvikusse kuuma šokolaadi jooma. Ma kurtsin, et masin ei anna vahukoort ja siis ema lasi mu kakaole megakuhja vahukoort peale, mis oli see võltsvahukoor, mitte see, mida sa kodus valmistad ja paned natuke vanillisuhkrut sisse. See oli hirmmagus ja muutis mu kakao ka väga magusaks, aga siiski- üles soojendas küll.
Muide juhin tähelepanu sellele, et seal kohvikus oli peegellaud ja laes paberlinnud nagu ka peegeldusest aru võib saada.

Ainus karumõmmi terves loomaaias.
Sellega meenub mulle Yfu Eesti vahetusõpilaste kommuun Facebookis, kus meil oli arutlus tobedate Eesti kohta käivate küsimuste kohta. Ja mingid faktid, mis yulid lagedale erinevate maade saitidelt.
Nt:
* Eestlased söövad hästi palju karu liha.
* Eesti on suurem kui Rootsi.
*Peipsi on jõgi.
*Kas teil Eestis on ka jõulupuud? (Seda küsiti Belgias Anult ja mõne päeva pärast ka mult. Kui ma seda lugesin, pidasin ma küll seda küsijat veits napakaks, aga kui seda mult endalt küsiti, siis ei suutnud ma oma kõrvakesi uskuda... Lihtsalt hämmastav kui tobedaid küsimusi võidakse küsida.)
ja nüüd kõige absurdsem asi, mida ma elu sees olen kuulnud Eesti kohta:
* Enne abiellumist peab noorpaar veetma öö puu sees. (TTA- kes sellise geeniusliku lause peale tuleb???)


Kaks nukrat tijgrit lonkisid edasi tagasi vette, veest välja, janii edasi. Neil oli suhtelisel väike aed, kus lõbutseda. Juhin tähelepanu sellele, et tijgeril on keel väljas :)

Käisime merilõvide šõud vaatamas. Kaks merilõvi tegid trikke. Üks on teisest, nagu näha, üle 2 korra suurem, aga suutis ka nalja teha :)

Kaelkirjakud. Muide siinkohal küsimus, miks kaelkirjakud kiviseina lakuvad? Ma nägin seda, aga asi jäi mulle mõistatuseks... (?)

Flamingod kössitasid külmas vees ja võitlesid vapralt tuule vastu.

Reedehommikune massaaž. Miks ka mitte :)

Jah, mid püüti kinni Loomaaia väravas selle elevandi ja fotograafi poolt ja nad tegid pilti. Ma naersin lihtsalt ja ma ei suutnud naeru peatada. Sest ema ja Katrien jooksid minema, ainult mind suudeti kätte püüda. Hiljem saab neid pilte loomaaia väravas osta. Ma ostsin, nagu näha.

Elevantsid ja fotograafid.

Loomaaia sissekäik. Muideks pilet on õpilastele, pensionäridele ja lastele alates 5. eluaastast €17 ja täiskasvanutele €21. Päris kallis lõbu. Kuigi ma ei tea, mis eesti loomaaia külastus maksab. Pole sada aastat sinna sattunud.

Muideks, kõigil tüdrukutel, kes tahavad moodsad välja näha, on need kotid. Mulle need ei meeldi, sets see on lihtsalt mingi €300 maksev presentriidest kott nahksangade ja selle lapatsiga. Kõigil on siin need kotid.
Ühte ainust ilusat kotti olen näinud- see oli valge ja tumepruuni nahaga. See oli ilus, aga kõige koledamad on punased, oranžid, helesinised ja ma ei tea veel mis värvi.

Nii näeb välja meie koolipäev, kui õpetajat pole koolis või ta on haige. Me passime sööklas ja teeme mitte midagi. Antud juhul oli meil 4 tundi vaba. Mul oli hommikul 2 hollandi keelt ja seejärel 4 studie tundi ja see oli kõik, mul ei järgnenud enam mitte midagi ja seega sain minna koju pärats lõunapausi kella poole 2 ajal. Huraaaa! Ja lonkisin 3 tundi Meir'il ehk šopingstreetil ringi. Igal pool on juba sinterklaasi ja jõulukaunistused üleval. Ilus on :)

Axelle üritas endast tehtud fotosid ära kustutada.

Croquetten: Koosnevad (lamba)lihats, puljongist ja millestki veel ( ei mäleta enam). Paneeritakse ja fritüüritakse seejärel. Palju paremad on kodutehtud kui fritüürist ostetud, sest siis vähemalt teab, millest need koosnevad.

Meil on mingi spets masin nende vorstikeste väljalitsumiseks. Kummaline. Kui esimest korda nägin, naersin tükk aega. :)

Kunstinitiatie, kus pidime 5st pildist loo kokku panema.

Wavos pidime jalgratta detaili joonistama ja ma valisin selleks ema uue ratta. Kas ei tee kadedaks? Mind küll teeks, kui ma kellelgi sellist ratast eestis näeksin. Tahaksin endale ka sellist.

Kehalises peame hiina ratast hüppama- üks käsi hoiab sõbra hüppenööri otsa ja käed käivad üles- alla erinevatel aegadel ja sõber hüppab ühel ajal, ja sina teisel ajal. JA kokkuvõttes näeb see välja nii nagu kaks veidike puudega inimest üritavad lolli mängida vms.
ja veel peame ühe hüppekorraga kaks hüppenöörikeerdu tegema. Ma ei saa sellele pihta. Õpetaja andis mulle oma isikliku hüppenööri harjutamiseks, sest ta nägi kui pettunud ma olin, kui ma sellega hakkama ei saanud. Ma tahan seda teha, sest ma vihkan tunnet, et ma ei saa mingi asjaga hakkama. Ma pean saama ja ma saan ka... Lähen kasvõi läbi tule, vee ja kiviseina... :)


Illustratie T-särgile karbikene.
Ja nagu näga selle pildi tagataustal, alustasime me parfüümikampaaniat. Valisin DKNY Be delicious lõhna. Peame tegema värvidega suure plakati. Värvid valime lõhna järgi. Õpetajale totaalselt meeldib mu parfüüm. Iga tund ta nuusutab seda ja ei suuda käest panna lihtsalt. Jah, mulle ka meeldib :)

At.Rui traadist painutatud majakene. Jah, see ei näe kuigi kena välja, aga joonistus oli täpselt selline ebamäärane.

Nüüd järgmine tund hakkame majakest tegema punasest metallist. ja sulatame otsad kokku. Ma ei tea, kas selle nimi võibn olla joodmine eesti keeles??? Vb? Igatahes teeme midagi sulametalliga.

Mu paberist 3D majakene. Kuna mul sirklit polnud, pidin kaarja veranda jaoks kasutama piimapudeli korki. hehe. Tuleb olla leidlik :)

Kõigile meeldis muideks see maja. Mulle endale ka. :)

Hiina tint ja tänased tööd. Pidime kirjutama parema käega paberile tindiga ART ja vasakuga selle sõna tagurpidi. Muide, hommikul kui kooli jõudsin ja koti avasin, nägin ma katastroofi. Mu koolikott ujus Hiina tindi sees. See pudel on 15x8x4 suur ja selle kork on ebakindel. Ja kõik asjad olid koos sellega. Kohutaaaaav. Kuid õnneks oli see väljapestav.

Mode museum. Mu lemmikruum sellel näitusel. Siin koos Katrieniga.

Koos Katrieniga.

Koos emaga.

Siin on mu hollandi keele klass 4BAVd. Qwintin puudub kahjuks. :(

Mu inglise keele klass 5ABKa, mis mulle tegelikkuses üldse ei meeldi, aga mida sa teed.

Mu esthetika ja Modelli klass 5TBKa
Sam'i klass 6ARTO.
Kõik klassifotod meie kooli sina peal. Ükspäev otsisin ühte nunnut poissi sealt ja leidsin ka. See on muide ülihea võimalus avastada, kes millises klassis käib. Ja mulle meeldiv see üliväga.

Mu kunstiajaloo ja religiooniklass ja mu oma klass. Tegelikkuses olemegi me natukene nagu üks klass, sest meil on üks ja sama klassijuhataja ja teistel vist on muud tunnid ka koos nendega. Olen üliõnnelik, et saime mõlemad pildid. See pilt pole küll kõige parem, sest inimestel on silmad kinni, aga ikkagi :D

Ühel päeval läksin bussiga koju j akohtusin Sam'iga seal ja ta kurtis mulle oma elukest ja istusime bussis kõrvuti ja järsku olid tal pisarad silmas. Ma ei saanud midagi aru. ta ütles, et ma temaga koos nutma ei hakkaks. Lubasin, et ei hakka. Kui bussist lahkusin, kallsitasin teda ja ütlesin, et ole tugev. Kummaline....


Nüüd homme õigemini täna algab YFU follow-up and re-entry weekend. Peaksin magama minema. Ja 8ndal algab kaks nädalat kestev eksami periood. Seega tsauka hetkel.

Tsauki. Meil lubatakse muideks talveks -25 kraadi, mida ma ei usu. Hetkel on mõnus sügisilm 12 kraadiga. Tot volgende keer!
Byebye! <3

No comments:

Post a Comment