Tuesday 16 August 2011

Emadep2ev!

Terekest! olen §nnelikult Belgiqs. (ma ei viitsi kasutasa täpitähti,sest see on liigq keeruline sellel klaviatuuril. K6igepealt pead shifti all hoidma ja vajutama klahvi; kus eestis on mingi t2pit2ht kohe P k6rval. A ja Q on oma kohad vahetanud ja M-i asemel on koma ja kysim2rk. Koma koha peal on semikoolon, seega ma kasutan vist automaatselt koma asemel semikoolonit.

Minu pere enne Eestist lahkumist;



Koos Anuga pikaksvenitatud Lennart Meri-ga pilti tegemas.



Mu kohver j6udis 6nnelikult minuni, ei kadunud 2ra ega midagi. Ainult oli l2bi vettinud. Meie kohvrite otsing oli 2ll naljakas. L2ksi,e suvalt sinna; kuhu pagasi m2rk n2itas ja kui lintideni j6udsime; siis polnud meil 6rna ai,ugi; millisest meie kohvrid tulevad, kuid 6nne kombel leidsime kohe 6ige lindi yles yhe poisi j2rgi, kes oli meiega samal lennul.



J6udsime ootesaali. Kvaliteet on maailmaparim ja k2si yldse ei v2risenud...mkm.


Mu 6de; kes lehvitas selle sildiga;



Tegime tutvust, 6igemini kyll minq tegin, Belgiq kiirtoidugq, ehk siis Belgia friikatega. Nad nimetavad neid Belgium fries ja on solvav, kui sa ytled nende kohta French fries. Sellel letil on igqsuguseid vorstikesi; kalapulki; lihapalle jne... Saime oma kotikese k2tte ja vurasime taas koju.
Kusjuures need olid ylihead. ma ise ka ei usu, et seda ytlen, aga tegelikult ka. need polnud yldse rasvased; kuigi teakse frityyris, sest kui sa l2hed Eestis M2kki v6i kusagile sellisesse kohta; siis seal saavad n2pud ikka rasvaseks ja need on l8did ja pehmed ja rasvast l2bi imbunud. Aga belgia omad on kr6bedad, rasva ei ole kusagil n2ha ega tunda. Ja need on perfektselt kuldset v2rvi ja kr6bedad ja ilma soolata nii et sa lisad ise neile nii palju meresoola; kui ise soovid. Neid t6stetakse karbist k2ega oma taldrikule- v2hemalt minu peres. Siin on k6ik t2iega vaba ja kodune; mis on hea. Siis t6stetakse kastet neile peale v6i siis majoneesi v6i siis ketshupit vms;


Mu vend suundumas meie kiirtoidu kotiga oma auto juurde. :)



Siiin on mu pisike tuba, sest tubasid pole veel ymber vahetatud. Kui mul on keelelaager 23.-28. augustus´el; siis t6stetakse mind teise tuppa- ehk ma saan Willem'i toa endale, mis on suurem ja kus on olemas ka kirjutuslaud, mida ma ilmselgelt vajan, kui ma koolis hakkan k2ima. Willem kolib septembris v2lja oma korterisse Antwerpenis ja hakkab vb n2dalavahetustel kodus k2ima.


Ema t6i mulle Katrien'i lasteraamatud, mille j2rgi ma pean hakkama keelt 6ppima. tegin algust pisut, aga loogiliselt v6ttes palju sellest v2lja ei tulnud. :) See raamat on Tintin'i seiklused; aga Belgias on sellel teine nimi: "De avonturen van Kuifje" M6nest s6nast on lihtne aru saada, n2iteks "morgen" on hommik, aga h22ldatakse /morhön/ vms.


Lasteraamatud, mis on hetkel t2ielikult minu kasutada, aga ma hakkan ka k2ima eraldi tundides peretuttava juures. Tegelikkuses on need kursused m6eldud neile, kes j22vad siia elama, aga kuna nad on tuttavad, siis saab mind sinna sokutada. Olen p6nevil.

Kqtrien keskp2eval hommikus88ki s88mas, sest ta tundis ennast haigena ja magas nii kaua. muidu ta s88b igal hommikul kusagil kella 7e ajal hommikul ja l2heb siis magama tagasi, ilmselt selle p2rast; et ta toriseb ,uidu hommikuti ja on pahas tujus nagu ta ytles.
Hiljem l2ksime Katrieniga Schotenisse jalutama ja emale lilli ostma. ostsime punase roosi ja kreemikoogi. meid kutsuti ka pulma- oleksin saanud n2ha p2ris belgia pulma, aga kuna see toimub 26. augustusel ja ma olen laagris; siis kahjuks j22b see mul n2gemata. Schoten on m6nus ja kodune linn.
Kusjuures 8els-dakse; et belglane synnib telliskivi k6hus- ja seda ei 8elda ilmaasjata, sest suuremosa majadest on punastest tellistest. Ilus on; tekib ajalooline tunne; sest eestis ei n2e just palju punastest tellistst maju yheskoos. k6igil neil on r6dud ja lilleklumbid jne...



J6udsime Antwerpenisse. Trammiga kusagil 10 v6i 15 minitit. Belglased armastavad tramme rohkem kui busse. ei teagi, miks.

Esimesed arhitektuurim2lestised. Vot sulle kunstiajalugu! Peter Palu van Rubens'i kirik. sellist tahaks endale tagaaeda! kaugemalt vaadates tunduvad kirikutornid justkui pitsist.


K6ik hooned on yhetyybilised ja t2htsamatel ja ilmselt ka vanematel on kullatud elemente katustel nagu kujukesed ja kellad vms.
k2isime In de Glorias istumas; r22kimas ja kohvitamas.



Antwerpeni raudteejaama hoone, mis renoveeriti m6ned aastad tagasi. See on midagi hoopis teistsugust kui on eestis. see oli yliilus!


Raudteejaama hoone seest- l6ik kullatu strepinupud jne. yleval lae all on isegi belgia lipp ja vapp ymarplastikana olemas ja jaamahoonet katab hiiglaslik kuppel.


K2isime Hiina restoranis s88mas. Resto nimi oli "Best Chinese restaurant" ja see oli v2ga v2ga hea! See on hiina k88giviljasupp. Ketrien tellis sama; sest ta on 100% taimetoitlane.


Ema ja Katrien


Riis ja kala. m2mm!


Mingi valge magevee kala! see oli hea. Katrieni jaoks oli taimetoitlaste vaagen tofu; lehtpeedi; hiina seente ja mingi limase kastmega ja veel oli minit sorti liha, ma arvan, et see oli loomaliha. T2istailiha ja peal oli kr6be kiht. Helile oleks see v222ga maitsenud. Ma eelistasin kala :D

6htul kusagil kella 10e ajal l2ksin Katrieni s6pradega v2lja-2 poissi ja 1 tydruk Sarah. hiljem lisanud veel 1. yks poistest suudles mind 3 korda p6sele, teine ainult 1e korra ja Sarah samuti 3 korda. hiljem selgus, et tegelikkuses belglased harilikult v66raid ei suudle, ja s6pradele teakse ainult 1 musi, aga et ju sellel poisil oli lihtsalt tahtmine mind musitada :)
L2ksime baari v6i on see pubi; igatahes on selle nimi Trol. j6ime icetead ja ajasime juttu ja naesime tohutult. Koju j6udsime kusagil kella 1e ajal ja siis magama.

T2na, 16ndal k2isime isaga kella 11e ajal Belgia saatkonnas mulle ID-kaarti taotlemas, mis v6tab kusagil 3 n2dalat aega, enne kui ma selle k2tte saan. Enne seda on veel m6ned protsessid nagu n2iteks see; et politsei tuleb meie juurde ja kysitleb mind ja veendub selles, et ma ka p2riselt elan siin. Kui mul on ID olemas, siis on mul 6igus soodustustele ja tasuta asjadele ja ma olen nagu Belgia kodanik.
K2isime ka 8ko poes Katrien'ile öko toitu ostmas, sest ta on taimetoitlane ja tal on omad eelistused toidu suhtes.
Hiljem vb l2hme mu kooli vaatama, aga keegi ei tea, kas see on avatud hetkel v6i mitte. aga kui see pole, siis l2hme Katrieniga lihtsalt shoppama.
Vanemad kutsusid mind homme endaga kontserdile kaasa. Keegi arno v6i keegi, kes laulab prantsuse keeles. mu vend ytles; et ma hakkan tema muusikat armastama. mul on hetkel ema ipodi klapp k6rvas ja kuulan seda ja tal on nii m6nus mahe ja rahulik ja sygav h22l... seega loogiliselt v6ttes l2hen ma muidugi kaasa nendega; sest nii Will kui ka Kat on t88l nagunii; siis midu oleksin ma yksi kodus koos Buxusega; aga l2hen siis kaasa.
Hetkel Byebye!
Muide kui keegi kysib; kas ma oskan hollandi keelt veidi; siis saan 8elda, et oskan kyll- ma oskan ennast tutvustada!
Ema oli 6nnelik, et nendega kaasa l2hen.
Bo byebye again1

No comments:

Post a Comment