Saturday 20 August 2011

Katrien's 19th Birthday!

V2ikene ja nunnukas Buxus, kes peab kogu aja 6ues veetma, sest ta ei tohi toas olla. Ta oli muidu kogu aeg s6nakuulelik, aga p2rast minu tulekut ta tungib tuppa nagu ta oleks seda alati teinud, aga ta pole seda mitte kunagi teinud! Mitte kordagi viimaste aastate jooksul. Ilmselt on ta nii hea manipuleerija ja ma ei suuda lihtsalt vastu panna sellele, kui ta haledalt kr2unub ukse taga ja pai n6uab, siis ma lihtsalt pean minema tema juurde terrassile ja talle pai tegema... Ilmselt olen ma ta 2ra hellitanud nende p2evadega, sest see on nii iga hommik.
Muide Buxus on juba 17-aastane. Tal on saba v2ga peenike ja naha alt on k6ik kondid tunda ja selgroog, aga muidu on ta kyll ikka aktiivne ja laiskleb p2ikese k2es nagu k6ik teised kassid.. Kuigi ta elab 6ues aastaringi, armastavad k6ik teda v2ga. Ta on olnud peaaegu kogu Katrieni elu ja Willem oli siis vist 4jane, kui nad ta said. :)
Ta on ylinunnukas!
****
16. augustusel Antwerpenit avastamas:

See hoone on muuseum nimega MAS, kus saab raha eest minna muuseumi ja tasuta vaatama Antwerpeni vaadet. Vaade oli muidugi v2ga ilus.
N2gin sadamat, mis on suuruselt teine Euroopas. Rotterdami sadam on suurim Euroopas (kes veel ei teadnud). Siis n2itasid nad mulle politseimaja, sport-centerit, raudteejaama hoonet ja veel teisigi maju. Seal oli t6eline suveilm- tulikuum k6rvetav p2ike ja kerge soe tuuleke. Ja mu 6de ja vend oli ylitoredad, teevad nalja ja naeravad p2ris palju, kahju ainult, et ma k6igest aru ei saa...:(


Antwerpeni vaade:
Kusagil seal keskel on kuppelhoone ja see on raudteejaama hoone.


Willemiga...
(ma ei tea, kes see vanake seal on- ta pole teemas!)
Willemit, mu venda, n2en ma terve p2eva jooksul m6ne yksiku korra ainult. Ta magab tavaliselt l6unani kusagil 12 v6i 1ni. Hommikust tavaliselt ei s88 ja kaob siis kuhugi v6i istub oma toas ja yritab 6ppida eksamiteks. Ta 6pib mingit 6igusteadust v6i midagi sellist. Ei ytleks kyll; kui teda vaadata niisama, sest ta on kogu aeg l6bus ja ei v6ta just k6ike t6siselt (nagu n2iteks 6ppimist- ta ei salli yldse 6ppimist, ikka leiab p6hjuse v2lja minna) ja teeb kogu aeg nalja ja kiusab nii 6de kui ema... Igatahes ta magab l6unani ja m6nel p2eval t88tab 12st 24ni Antwerpeni suurimas kinos. Ka Katrien t88tab seal ja Will on tema boss, mis Kat'ile v2ga ei meeldi, sest ta vend saab teda k2sutada, aga samas teised t88tajad suhtuvad temasse austusega ja nagu bossi 6esse. Igatahes mul on v2ga lahe vend :)

Katrien'iga:
Ta armastab k6iksuguseid r2tikuid ja asju peas kanda ja ta on stiilne ja tal t6esti on omamoodi stiil, mis mulle meeldib! Ta k2ib samuti kunstikoolis, aga Gent'is ja eelmisel aastal oli aasta aega YFU'ga Rootsis. T2na hommikul ta r22kis oma perega ja pere laulis talle rootsi keeles synnip2evalaulu. Ta on v2ga hea joonistaja, maalida talle ei meeldi ja ma saan tema v2rve, l6uendeid, pintsleid ja molbertit kasutada. Kuigi ma pean yhel p2eval enne kooli minema juba kooliasju shoppama- ehk siis pabereid, pliiatseid, pintsleid, v2rve jne. Kusjuures neil on siin v2ga populaarne osta Fairtrade'i m2rgistusega tooteid. K6ike: paberit, puuvilju, liha, tilulilusid jne...


MAS. Sellel olid lainelised klaasid ja 10 korrust kus ylemine oli vaateplatform linna vaate imetlemiseks.


About MAS:


Me k2isime chocolate-bar'is jahutavaid jooke nautimas. See on kyll p2ris kallis, aga ka v2ga hea. Uskuge mind! Seal on enamus jooke valmistatud p2ris shokolaadist ja v2222ga head!


Willem yritas mu kooli aadressi TomTom'i sisse toksida, aga tal olid sellega mingid probleemid ja me k6ndisime p2ris tykk maad ja l6puka loobusime, l2ksime autosse tagasi ja selgus; et oleksime pidanud 2 t2navat edasi s6itma. Ikka juhtub- nende peres muide on ylitavaline, et kui kusagile on vaja minna, siis p2ev enne ei teata veel mitte midagi t2pset ja m6ned tunnid enne minekut pannakse alles t2pne plaan kokku. P2ris hea ju. :)haha


Mu koolimaja: Sint Lucas Antwerpen. Ma l2hen 5ndasse klassi, ja seal on k6ik uued inimesed ilmselt, sest mu vennal on p2ris palju tuttavais St.Lucas'est, aga nad on 4'st klassist, seega kohtun uute inimestega. Kusjuures Belgia inimesed arvavad endist kui mitte s6bralikest ja mittelahketest, aga nad on palju rohkem kui nad ise arvavad. Suurem enalus vanapaare, keda ma olen n2inud jalutamas linnas v6i yle tee minemas, hoiavad k2est kinni ja toetavad yksteist.


Mu ema valmistas oma aiamaa pirne kaneeli, ja teiste glögivürtsidega punase veini sees. See l6hnas ylih2sti ja tuletas mulle meelde iga6htuseid Glögijoomisi Eestis. mmmmm...
Hiljem ta paneb need purkidesse ja viib keldrisse, et j6uluajal v2lja v6tta.
*****

17.august. Vanadekodus:

Willem kutsus mu kolmap2eval endaga vanadekodusse kaasa, kus ta vanaisa elab.
igemini see pole nagu vanadekodu vaid pension2ride yhiselamu taoline asi. Igatahes nende vanaisa elab seal oma korteris, mis on t6siselt euro ja v2ga h2sti sisustatud, et vanainimene endaga hakkama saaks ja seal on olemas nupp, mille vajutamisel tulevad 2 t88tajat kohale ~3 minutiga. Vanaisa ei kuule enam h2sti ja vanaema on surnud, seega on tal parem seal elada ja iga p2ev saavad nad s88klas syya p2ris odavalt.
Kui vend mulle sellest minekust r22kis, siis ytles; et ta l2heb vanaisa vaatama, kes elab seal ja ei kuule v2ga h2sti enam ja sinna tuleb ka ta t2di- ema 6de, kes elab Brüsselis ja on veits crazy. Ma ei tea, mida ta selle all m6tles, sest ta tunuds p2ris normaalne... Ei tea.
Ehk siis Willem yritab igal kolmap2eval minna oma vanaisa kylastama, sest siis saab tema lemmiks88ki- Belgia friikaid, mis on t6esti v2ga head ja minu meelest on asja juures k6ige parem see, et neil pole grammigi soola peal, sa saad seda ise lisada nagu sa ise soovid.


Igatahes iga kolmap2ev on seal friikad ja see vyrtsikas lihakaste. Sa saad kolmek2igulise l6una p2ris odavalt. Esimene k2ik on supp. Sel korral oli tomatisupp 5koosnedes peamiselt tomatist, veel oli selles paprikat ja sibulat veidi. Muidu p2ris hea ja m6nusalt vyrtsikas.
Teine k2ik oli friikad lihakastme ja salati-salatiga.
Ma palusin Willemil 8elda sellele mehele, kes friikaid ja kastet t6stis, et ta paneks mulle poole sellest portsust, ta yleski, aga see mees pani ikka sama palju. V6ibolla 3 kartulit v2hem, aga see ju on sama mis t2isports.
Kolmas k2ik oli muffin, mille v6tsime koju kaasa, sest k6ht oli v2gav2ga t2is. Willem ytles selle peale, et jah, 2 toiduportsu j2rjest on jah veits palju ja kolmas enam kyll ei mahu, aga vanad inimesed armastavad s88mist ja v6ivad p2ev l2bi ainult syya. Naljakas... :)
****


6htul k2isime Belgia yhe tuntuima laulja ja laulukirjutaja "Arno" kontserdil. Ta on kyll belglane, aga peamiselt on ta laulud kas inglise v6i prantsusekeelsed. Kontsert toimus Antwerpeni l2hedal amfiteatri moodi platsil.
Eelsoojendajad- b2nd "little trouble kids". Myramuusika, ei midagi minu jaoks... aga taustmuusikana k6lbas kyll.
Arno:
Ma ootasin veits rohkemat sellest. Ma m6tlesin, et me l2hme prantsuse keelseid ballaade kuulama, aga see oli rock-muusika! Olin selles m6ttes veidi pettunud.

Siin on see l6pp, kus Arno kasutas taldrikute kokkul88mist ja valgusefekte ja kontsert l6ppes lauluga, mille alguses Arno karjus "All the motherf***ers" Ja rahvas vastas samaga. See oli veits veider...


See on mu naaber Mark. Tal on v2ga pikad vuntsid nagu n2ha on pildilt, aga muidu on ta tore. Katrien r22kis, et kui nad Willemiga v2iksemas ja nooremad olid, siis nad ei julgenud pimedas koju tulla, sest nad kartsid Mark'i. haha
Buxus!

Siin on need pirnid purki topitult ja ootavad garaazhi kappi minekut.

Meie 6htus88k.
Vasakpoolses ahjupannis on keedetud lillkapsas koore- riivjuustu kastmes
Parempoolne on keedetud varsseller koore- riivjuustu kastmes. See oli niiii hea!
*****
19.08.11 Konteineripargis prygi 2ra viimas:

Need rohelised konteinerid on m6eldud kingadele, kottidele ja k6igele sellisele...

Seal tagapool on lihtsalt ebavajalike asjade konteiner nagu nt triikimislauad jne....


20.august.2011 Katrien'i synnip2ev ja turulk2ik:

Igal laup2eval on Schotenis turg, kus on myygil k6ike! Nagu kuivatatud puuviljad, p2hklid, leiba, liha, juustu, puu-, juur- ja k88givilju, riideid, ehteid jne..jne...
Siin on saiad. Me ostsime 6htuseks Kat'i synnnip2eva istumiseks syya ja me ostsime korraga 7 saia- nende m6istes leiba. Aga 7 tk!!!!!
Siin on k6iksugused mereannid ja meremolluskid ja oliivid jne jen, peamiselt marineeritult.

Ema ootamas oma kaupa.

See on myyja, kes tegi mulle p6him6tteliselt abieluettepaneku! Hahha!
Ta r22kis pika jutu maha ja kuna ma aru ei saanud; siis ei viitsinud ka syveneda ja ta ytles, et ma olen nii ilus, et ta pole enne ilusamat tydrukut n2inud jne. Ja ta andis mulle mingeid vyrtsikaid p2hkleid maitsta, mis olid t6esti ylihead. Kahjuks ta r22kis dutch'i ja ma ei saanud aru, kui ma hiljem palusin emal t6lkida, siis ta ei t6lkinud vaid yles, et sa ei taha seda teada. Ja siis hakkas mulle r22kima, et ma olen liiga noor abiellumiseks ja et ma pean ettevaatlik olema, sest blondid on siin ikkagi kyllaltki erilised ja silmapaistvad. T2nks!
Ja k6igele lisaks saime oma suurest arvest 2 eurot alla. Kyll on hea olla blond :)
Puuviljaletid...mmm, mis h6rgutavalt h6rk l6hn seal oli. Jammy
Veel puuvilju ja need kirsid olid niiiii head, et ema ostis 1e kilo neid.

Hollandi juust. Maitses nagu t6eline juust, aga oli veits soolane.

Isa valmistas suppi nimega Blijheidessoup- see koosnes kabatshokist, basmati riisist ja vyrtsidest- kollane v2rv on curry'st. Mmmm
Tegime Katrieniga 6htuks praetud curr- kanatykikesi ja falafel'eid. Kuna ta on taimetoitlane, siis falafel'id koosnevad vaid taimsetest koostisosadest, aga n2evad v2lja nagu vanaema tehtud kotletid.
Falafel'id koosnevad kikerhernestest, petersellist, kyyslaugust, r6ikast, sidrunimahlast, sibulast, seesamiseemnepl8gast, cayanne'i piprast ja teistest vyrtsidest. Head on kyll, aga neil v6iks olla sees lihamaitseaine, siis petaks 2ra kyll, et need pole tehtud lihast.
Muide; kui me nende tainast tegime, siis Katrien l6hkus blenderi 2ra ja j2tkasime saumiksriga. Samal p2eval oli kohutav 2ikesetorm ja Hasselt'is toimunud Belgia suurimal muusikafestivalil tuli suur 2ikesetorm keset pidu ja rikkus k6ik 2ra, telgid ja katused lendasid, prozhektorid ja k6larid purunesid, 5 noort inimest sai surma ja 2 on v2ga raskes olekus haiglas... kahju.
Isa ostis Katrien'ile kilekotikesed, kuhu saab peale kirjutada peokylalise nime ja sinna komme ja m2nguasju panna. See on kyll v2ikestele lastele, aga neile talle meeldis ja t2itis need kotikesed Eesti kommidega, aga Mesik2pa batoonikesi ei raatsinud panna, sest need olid liiiiga head selleks ja T6mmu kommid on ammu otsas.

Nad lausa jumaldasid kohukesi, T6mmu komme, p2hklitega piimashokolaadi ja neid Mesik2pa batoonikesi...

Eile k2isime Sara juures filmi vaatamas koos Katrieni ja Margaux'ga. P2rast pikka valimist otsustasime vaadata filmi "Letters to Juliet". Naljakas oli, kuigi kummaline seda vaadata kellegi teise kui Heli v6i Heljega. Ja kui Sophie (Amanda Seyfried) oli just peaaegu hakkamas oma kihlatut maha j2tma, saabus Maxim. Poiss, keda ma siis veel ei teadnud, aga kellega sain tuttavaks autos p2rast. Ta tahab ka Sint Lucasesse minna reklaami 6ppima, aga peab 21. sisse saama sinna. ta algul arvas, at olen lihtsalt kellegi sugulane v6i s6ber, kes on holiday'l ja ei r22gi hollandi keelt. Tutvustasin ennast Ik ben Hille, ik kom uit Estland. Tema vastu: Ik ben Maxim en ik kom uit Schoten. Hakkasin naerma selle peale. Igatahes ta tundub p2ris lahe poiss ja loodan, et ta saab kooli sisse. Ta on yks Katrien'i s6pradest ja Katrien r22kis mulle lyhidalt, et ta oli aasta tagasi t2ielik tropp, aga kui ta joomise ja ringit6mbamise eelmisel aastal 2ra l6petas, siis nyyd on ta nagu 2ra vahetatud- t2ielikult teine inimene... ja see on ainult hea!!!
Loodan, et ta tegelt ka sisse saab, sest siis on mul v2hemalt yks tuttav olemas :)

3 comments:

  1. TAHAAAAN CHOKOBAAAAARIIII!!!!

    ReplyDelete
  2. Hei Hille!
    Kui vahel tunned, et tahaks mõne sõna emakeelt vestelda, siis võid minuga ühendust võtta. Elan su koolist ümber nurga, Belgielei tänaval juba pea, et neljandat kuud ja jään siia veel vähemalt kuuks ajaks. Ma ise olen ka kunagi YFUga Šveitsis käinud ja aasta elanud :). Nii, et tean täpselt, kui vahvaks sul see seiklus ilmselt kujuneb... või noh, mis ilmselt - kujunebki! Ma töötan siin H&M, et raha koguda oma suureks reisiks, mille oktoobrist ette võtan... Longan oma Hollandi keelt :P ja õpin seda kultuuri täpselt niimoodi tundma nagu sinagi...
    Tundud nagu üks eriti atsakas ja armas inimene (lugesin su blogi läbi :D - leidsin selle YFU kodukalt, kus ikka aegajalt ringi vaatan). Vahet pole, kas meil õnnestub trehvata või ei, edu soovin sulle igatahes.

    Veel sucess! En als je wilt, hier is mijn e-mail adr.: marita.mones@gmail.com

    ReplyDelete
  3. Hei, ma tõesti ei näinud seda kommentaari varem. Sorry! Kui sa ikka veel Belgias oled, võime küll kohtuda. See oleks väga tore. :D

    ReplyDelete